Sledovali jste letošní ročník Eurovision Song Contest? Pak vězte, že jste se tak připojili ke 182 milionům televizních diváků po celém světě. Dalších 40 milionů unikátních diváků si užívalo Eurovizi live na YouTube. V loňském roce si Eurovizi nenechalo ujít 186 milionů lidí.
V Nizozemí, odkud vzešel letošní vítěz Duncan Laurence, byla dle očekávání sledovanost obrovská. Velké finále shlédlo 73,4% diváků, což čítalo cca 4,5 milionu fanoušků.
Hostitelská izraelská televize KAN se také může pochlubit vysokým počtem diváků. Sledovanost tohoto média byla o 24% vyšší než loni, kdy zvítězila Neta. Dosáhla čísla 63,2% diváků.
V České televizi sledovalo finále Eurovize téměř 300 tisíc diváků, tedy zhruba o 50 tisíc více než v loňském roce, kdy naši zemi zastupoval Mikolas Josef. Popularita Eurovision Song Contest v Česku tedy stoupá a nezbývá než doufat, že příští rok přitáhne tento hudební fenomén k obrazovkám ještě více diváků.
Foto: Eurovision.tv